Wandelen voor Rett

Klazien de Jong en Sjaak van Leeuwen lopen de Nijmeegse Vierdaagse van 16 t/m 19 juli 2024 voor Stichting Terre.

“De afgelopen 6 jaar hebben we met veel plezier de 4 Daagse van Nijmegen mogen lopen. Tot dit jaar liepen we de 4 dagen “zonder rugzakje”, maar met de geboorte van ons 7e kleinkind, Jip, is daar verandering in gekomen. Onze Jip is namelijk chronisch ziek. Bij haar is het Rett syndroom gediagnosticeerd een zeer zeldzame ziekte die alleen bij meisjes lijkt voor te komen en haar spieren en zenuwstelsel zodanig beïnvloed dat spreken, zitten, staan en lopen voor haar onmogelijk lijkt. Er is veel geld nodig om deze aandoening te lijf te gaan en deze meisjes te helpen in hun ontwikkeling.

Net als vele lopers om ons heen willen we dus dit jaar, een rugzakje dragen om voor Jip en haar lotgenootjes geld in te zamelen voor onderzoek naar het Rett-syndroom en vooral om de kindjes die dit hebben te helpen in hun ontwikkeling. Immers ook zij hebben recht op een mooi leven.”

Doneer jij ook? https://tinyurl.com/23jms42a

Namens Stichting Terre en de onderzoekers van het Rett Expertisecentrum wensen we jullie heel veel succes met de Vierdaagse.

De tussenstand op 5 juli 2024 is: