1 month 2 weeks ago

V O L G E B O E K T !

🌸Stichting Terre- Onky Donky dagen
( laatste keer dit jaar)

Vorig weekend hebben er weer zes Rett gezinnen kunnen genieten van een Onky Donky dag.

Zes Rett meiden, broertjes, zussen en ouders werden gastvrij ontvangen door de vrijwilligers. Na een rondje dierenpark Ouwehand was het tijd voor de gezamenlijke lunch. In de middag werd de zeeleeuwen show bezocht.

Ouders over deze dag: "Een geheel verzorgde verwendag. Prettige ontmoetingen met andere gezinnen. We werden in de watten gelegd. Onze dochter heeft genoten!"

Wil jij ook zo'n dag meemaken?
Zaterdag 14 en zondag 15 november kan dat.**

Meld je aan bij yolanda.van.boven@rett.nl

** Afhankelijk van de Corona maatregelen

1 month 3 weeks ago

🧁Esmee bakt voor het goede doel🧁

Wie is Esmee? En waarom bakt zij voor Stichting Terre?
Esmee is 11 jaar en zit in groep 7 van de basisschool. Ze woont samen met haar moeder en bonusvader in Ameide. In haar vrije tijd vindt ze het leuk om te boksen of te dansen.

Tijdens de Corona periode was er geen school en Esmee begon zich te vervelen. Omdat ze van bakken houdt, leek het haar een goed idee om dit voor een goed doel te gaan doen. Maar welk goed doel? Viona, de moeder van Esmee werkt als PGB-ster bij Rett meisje Anne en zo kwamen ze uit bij Stichting Terre.

Wel bijzonder dat een jong meisje hier al zo bewust mee bezig is. Esmee legt dit uit; “ Zelf heb ik het Klippel-Feil syndroom en heb vergroeiing van mijn bovenste nekwervel tot mijn onderste ruggenwervel. Maar hiermee kan ik nog lopen, fietsen, rennen en sporten. Anne, het meisje met Rett syndroom, waar mama werkt, heeft bij alles begeleiding nodig. Dat is toch een groot verschil.“

Om een startkapitaal bij elkaar te krijgen, verkocht Esmee speelgoed en spulletjes van haar zelf. Hiermee kon ze de ingrediënten kopen. Esmee bakt, na de zomerstop weer ieder weekend op bestelling. Iedere keer verzint ze iets nieuws, appeltaart, koekjes, cakes, boterkoek en zelfs pindarotsjes. Af en toe helpt haar moeder een handje, met het schillen van de appels en de bediening van de oven. Op zaterdag maken ze ook nog een bezorgrondje in de omliggende dorpen.
Esmee is nog niet van plan om te stoppen. “Ik heb nu meer dan 400 euro verdiend voor St. Terre. Ik wil nog meer geld bij elkaar krijgen en ik vind het nog steeds leuk om te doen, dus ik ga door!! “

Ook mee snoepen voor Stichting Terre-Rett Syndroom….en woon je in de buurt van Ameide?
Plaats je bestelling via de FB pagina van haar moeder Viona Burggraaf.

2 months 4 weeks ago

🌸S P O N S E R A C T I E OPBRENGST €10.000,-

We waren al een tijdje op de hoogte van het mooie sponsorbedrag dat het Stanislas College in Pijnacker voor Stichting Terre- Rett Syndroom Fonds heeft opgehaald, maar een echt fotomoment met de leraren en leden van de leerlingenraad bleef uit door Corona.
Dan maar zo...
Bahaar, inmiddels oud-leerling van de school overhandigt symbolisch de cheque aan Yente uit V6a.
Dank aan alle sponsors, leerlingen van het Stanislas en de leraren die er voor hebben gezorgd dat de sponsoractie van vorig schooljaar €10.000,- heeft opgebracht!!
#stanislascollegepijnacker #sponsoractie #rett #stichtingterre

3 months 1 week ago

Afgelopen weekend hebben weer een aantal gezinnen een fijne dag mogen beleven tijdens de Onky Donky dagen speciaal voor Stichting Terre.

Dank wederom aan aan vrijwilligers van de afgelopen twee dagen, maar ook zeker aan Yolanda van Boven en Monique Post-Jansen.

#rett #onkydonky #mooieherinnering #stichtingterre

3 months 4 weeks ago

🌸Nieuwe Onky Donky Dagen Rhenen

Is je Rett kind ouder dan 12 jaar? Let dan op!

Stichting Terre – Rett syndroomfonds biedt opnieuw twee verwendagen aan voor 6 Rett gezinnen in het Onky Donky huis in Rhenen. Zodat meer Rett kids, samen met broertjes, zusjes en ouders kunnen genieten van een verzorgd uitstapje. De gastvrije vrijwilligers verzorgen activiteiten in het huis en in de dierentuin Ouwehand.
Samen met andere Rett gezinnen kun je een onvergetelijke dag beleven**.
Is je Rett kind ouder dan 12 jaar, meld je dan aan voor
Zaterdag 22 augustus of Zondag 11 oktober 2020, van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Stuur je mail aan Yolanda 🌸yolanda.van.boven@rett.nl

Het aantal plaatsen is beperkt, maar we kunnen op basis van de aanmeldingen later dit jaar, meerdere dagen organiseren.

**Uiteraard wordt er bij Onky Donky gewerkt volgens de RIVM richtlijnen.

Lees alles over Stichting Terre en het Onky Donky huis op www.stichtingterre.nl