Rett Conference 2013

ERSCM LogoIn oktober 2013 organiseerden Stichting Terre-Rett Syndroom Fonds samen met de oudervereniging NRSV en het Gouverneur Kremers Centrum van het academisch ziekenhuis Maastricht het 3e Europese RETT syndroom congres.

Wetenschappers, dokters, therapeuten en ouders vanuit de Europese landen, maar ook USA, Zuid Afrika, Argentinië, Brazilië, Japan en Australië hebben deze dagen hun kennis, nieuwe onderzoeksresultaten er ervaring met Rett syndroom uitgewisseld.

De organisatie van de 3e Europese Rett Syndroom Conferentie en Rett Syndrome Europe ondertekenen een verklaring voor de Europese Commissie waarin het Europese beleid voor zeldzame aandoeningen wordt ondersteund en specifieke wensen namens ouderorganisaties m.b.t. zorg en onderzoek kenbaar worden gemaakt.

• Lees hier het ERSCM verslag in het Nederlands ERSCM verslag
  • Lees hier het veslag gemaakt door de ISRF in het Engels ERSCM_IRSF verslag
  • Download het RETT abstract book via onze website (links onder de kop Media en Downloads)

The organizing committee of the 3rd European Rett Syndrome Conference and Rett Syndrome Europe sign a joint statement to express the support on the European policy on rare disorders and to define more specific wishes from parent organizations related to care and cure for Rett Syndrome.

Foto1_Rett congres